Büyükşehir’den gülümseten diş sağlığı hamlesi

Abone Ol

Aydın’da vatandaşın erişmekte zorlandığı ağız ve diş sağlığı hizmetlerini vatandaşın ayağına götüren Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, Aydın’da Ağız ve Diş Sağlığı klinikleri ve kırsalda ise mobil diş klinikleriyle sosyal belediyeciliğin en somut örneklerinden birini sergiliyor. Ücretsiz muayene ve tedavi hizmetlerinden yararlanan binlerce vatandaş ise memnuniyetlerini dile getiriyor.

Büyükşehir Belediyeleri, İl ve İlçe belediyelerinin görevi sadece yol yapmak, park düzenlemek, çöp toplamak ve rutin hizmetleri yerine getirmek değildir. Bazen vatandaşın en temel ihtiyaçlarından birine dokunmak, yapılan en değerli hizmetlerden biri olur.

Bugün biraz da Aydın Büyükşehir Belediyesi'nin son yıllarda sağlık alanında attığı adımlardan söz etmek istiyorum.

Türkiye'de diş sağlığı uzun yıllardır ihmal edilen konuların başında geliyor. Uzmanların açıkladığı rakamlar oldukça dikkat çekici. Her 10 yetişkinden 7 ila 9'u çeşitli seviyelerde diş eti veya diş çürüğü problemi yaşıyor. Diş tedavilerindeki maliyetlerin her geçen gün arttığı bir dönemde birçok vatandaş, bırakın tedaviyi, muayene için randevu almakta güçlük çekiyor, alabilenlerin de tedavideki büyük maliyetleri karşılamakta zorlanıyor.

Tam da böyle bir dönemde Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu'nun hayata geçirdiği ücretsiz ağız ve diş sağlığı hizmetleri dikkat çekiyor.

Çerçioğlu, Hatırlarsanız "Sağlık hizmetlerini vatandaşın ayağına götüreceğiz" demişti. Bugün baktığımızda bu sözün sadece seçim meydanlarında söylenmiş bir vaat olarak kalmadığını görüyoruz.

Aydın Büyükşehir Belediyesi'nin hizmete aldığı tam donanımlı mobil diş klinikleri artık Aydın'ın dört bir yanında vatandaşlara ulaşıyor. Diş çekiminden dolguya, kanal tedavisinden diş temizliğine kadar birçok işlem ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor.

Üstelik sadece şehir merkezlerinde değil...
Kırsal mahallelere kadar gidiliyor.

Geçtiğimiz cuma günü muhabir arkadaşımla birlikte Umurlu Pazarı’nda Mobil Diş Kliniği’nin vatandaşa verdiği hizmeti yerinde görmek için gittik. Gördüğümüz yoğunluk bu sağlık hizmetinin ne kadar yerinde ve ihtiyaç olduğunu gözlemledim.

Araçların önünde sıra bekleyen vatandaşlardan kimisi muayene olmak için gelmişti, kimisi diş temizliği yaptırıyordu, kimisi ise uzun süredir ertelediği tedavisini yaptırma fırsatı bulmuştu.

Aslında hizmetin ne kadar karşılık bulduğunu anlamak için rakamlara bile ihtiyaç yoktu. İnsanların yüzündeki memnuniyet her şeyi anlatıyordu.
Ancak rakamlar da oldukça çarpıcı.

Aydın Büyükşehir Belediyesi son altı ay içerisinde 20 binden fazla vatandaşa ücretsiz diş tedavisi hizmeti verdi. Üstelik bu hizmet artık birkaç noktadan ibaret değil. Aydın Büyükşehir Belediyesi bugün Nazilli, Efeler, Koçarlı ve Germencik'te görev yapan 22 diş hekimi ve diş asistanıyla vatandaşlara hizmet veriyor.

Bununla da yetinilmiyor. Söke ve Kuşadası'nda açılması planlanan yeni kliniklerle ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin daha geniş kitlelere ulaştırılması hedefleniyor. Yani mesele sadece mobil araçlar değil; kalıcı sağlık yatırımlarıyla Aydın'ın dört bir yanında güçlü bir hizmet ağı oluşturuluyor.
Umurlu Mahalle Muhtarı Mehmet Yengi'den edindiğim bilgiye göre anlattıkları Başkan Çerçioğlu’nun yaptığı hizmetin büyüklüğünü ortaya koyuyor. Yaklaşık 25 bin nüfusa hitap eden bölgede vatandaşların yoğun talebiyle karşılaşılmış.

Orada beni en çok etkileyen söz ise Türkiye'nin dört bir yanını gezen bir vatandaşın cümlesi oldu.
"81 ili gezdim, böylesi hizmeti ilk kez Aydın'da gördüm."
Bu cümle aslında birçok şeyi özetliyor.
Yerel yönetimlerin sosyal belediyecilik anlayışıyla hareket ettiğinde insanların hayatına nasıl dokunabildiğinin somut bir örneğiyle karşı karşıyayız.

Elbette eksikler vardır, yapılacak daha çok iş vardır. Ancak hakkı teslim etmek gerekir ki Özlem Çerçioğlu'nun özellikle sağlık alanında son yıllarda ortaya koyduğu projeler, birçok belediyeye örnek olacak nitelikte.

Çünkü bazen bir vatandaşın diş ağrısını dindirmek, kilometrelerce asfalt dökmekten daha büyük bir hizmettir.
Ve görünen o ki Aydın Büyükşehir Belediyesi, bu gerçeğin farkında olarak çalışmalarını sürdürüyor.