EKODOSD, kuş gözlemciliği, botanik, trekking, otantik köy turları, yerel festivaller, kültür turları gibi etkinlikleri koruma-kullanma dengesi gözeterek ve turizme kazandırmaya çalışarak, bu etkinliklerin yöre insanının ekonomisine katkı yapmasını ve onların doğal ve kültürel kaynakları daha korumacı bir şekilde yaklaşmalarını hedeflemektedir. Bu hedefleri çerçevesinde her yıl bahar gezisi düzenliyorlar. Bu yıl Muğla Fethiye’ye giden dernek, Fethiye’nin doğal ve kültürel alanlarında incelemelerde bulundu.

EKODOSD Başkanı Bahattin Sürücü, gezi hakkındaki açıklamasında, “Her yıl üyelerimizle birlikte yapmış olduğumuz geleneksel gezimizi, ülkemizin önemli turizm kentlerinden biri olan Muğla iline bağlı Fethiye’de gerçekleştirdik. Ölüdeniz bölgesinde konaklayarak, Fethiye’nin doğal ve kültürel alanlarında incelemelerde bulunduk. Doğası, tarihi ve kültürüyle zengin kaynak değerlerine sahip Fethiye Ölüdeniz’de sezon başı olmasına rağmen yabancı turistlerin yoğun olarak geldiklerini gördük.
Yamaç paraşütçüleri için önemli bir yer olan Baba Dağı’ndan atlayan turistlerin, Ölüdeniz’in olağan üstü güzelliklerini havadan izleyip aşağıya süzülerek inişlerini seyrettik” dedi.

“ÖLÜDENİZ’İN TURKUAZ SULARINDA DENİZ MEVSİMİNİ AÇTIK”

Deniz sezonunu açtıklarını belirten Başkan Sürücü, “Rehberimiz Ergül kocamaz tarafından, Fethiye’nin doğal ve kültürel zenginliklerinin sunumu yapıldı. Likya yerleşimlerinden biri olan Tlos antik kentinin önemli noktaları, ilgi çekici yerlerinden biri olan ana kayalara oyulan mezarları, kiliseleri ve hamamları incelendi. Ölüdeniz’den çıktığımız tekneyle, Faralya köyünün hemen altında yüzlerce metreden denize doğru dik inen kanyon içinde kelebekler vadisini gezdik. Tekneyle gemiler koyunun karşısındaki St. Nicholas adasına gidildi. Ölüdeniz’in turkuaz sularında deniz mevsimini açtık” diye konuştu.

KARAKÖY’DE İNCELEMELER YAPTILAR

Otantik taş evlerin olduğu Karaköy’de kültürel ve tarihi açıdan incelemelerde bulunan EKODOSD üyeleri ve Başkan Sürücü, “Geçmişi M.Ö. 3000’lere dayanan bir zamanlar Türklerle, Rumların birlikte yaşadığı otantik taş evlerin bulunduğu Karaköy’de incelemeler yaptık. Rehberimiz Ergül kocamaz tarafından evlerin mimari yapıları, şapeller, kiliseleri, okulu ve gümrük binalarının olduğu alanlarla yerelde yaşayan insanların geleneksel yaşamları anlatıldı.  Doğanın içinden, günlük ağaçlarının arasından, suların akışı ve kuşların cıvıltıları eşliğinde harika bir manzara oluşturan Toparlar şelalesine yürüyerek gittik” ifadelerine yer verdi.

ekodosd3

“DUYARLI İNSANLAR BİR ARAYA GELEREK ÇOĞALMALI”

Fethiye’de yaptıkları incelemelerde çevre kirliliğinin arttığını ve canlı ekosisteminin bozulduğunu vurgulayan Başkan Sürücü, “Sualtında yaptığımız gözlemlerde Kızıldeniz’den gelen istilacı türlerin çoğaldığını gördük. Hemen her turizm kentinde olduğu gibi, Fethiye bölgesinde de çevresel sorunların arttığını, çevre kirliliğinin giderek çoğaldığını gözlemledik. Tüm bu güzelliklerin yok olmadan korunması ve korumaya uyumlu bir şekilde kullanılarak geleceğe taşınması için, duyarlı insanların bir araya gelerek çoğalması gerektiğine inanıyoruz” dedi. (ERDAL GÜNDÜZ)