Türkiye genelinde dağıtım ağlarının dijitalleşme süreci hızlandı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), yurttaşların fatura ve kullanım verilerini anlık olarak tek bir merkezden görmesini sağlayan yeni bir sistem kuruyor. Proje tamamlandığında aboneler farklı dağıtım şirketlerinin uygulamalarına girmek zorunda kalmayacak.
ELEKTRİK SAYAÇLARI MERKEZ OLACAK
Yeni dijital ağın çekirdeğini elektrik sayaçları oluşturuyor. EPDK yetkilileri öncelikle bu sayaçları ortak sistemin ana merkezi yapmayı planlıyor. Gerekli yasal düzenlemeler ve teknik altyapı bittiğinde su ve doğal gaz verileri de doğrudan bu ağ üzerinden okunacak.
Vatandaşlar yeni uygulamayla geçmiş dönem faturalarını kolayca karşılaştırma imkanı bulacak.
ORTAK ALTYAPI MALİYETLERİ DÜŞÜRECEK
Sistem yalnızca tüketiciye değil şirketlere de kolaylık getiriyor. Tek bir altyapı kurulması, dağıtım şirketlerinin farklı teknolojilere olan bağımlılığını azaltacak. Böylece firmaların işletme maliyetleri ciddi oranda düşecek.
KIRSAL BÖLGELER İÇİN HİBRİT İLETİŞİM
Kurum, altyapının tüm coğrafi şartlarda kesintisiz çalışabilmesi için alternatif haberleşme yöntemleri üretiyor.
Kırsal kesimlerde yaşanabilecek iletişim kopukluklarını önlemek amacıyla iki farklı teknoloji birleştirildi. Tesis edilecek sistem, radyo frekansı tabanlı haberleşme ve elektrik hatları üzerinden veri aktarımını birlikte kullanan hibrit bir mimaride çalışacak. Projenin her bölgede aksamadan işlemesi adına yeni nesil iletişim teknolojilerine yönelik araştırma geliştirme süreçleri devam ediyor.




